Cesta k dokonalosti: Výroba keramických vlčích máků s láskou k detailu
Nakonec jsem zjistila, že nejlepší metodou je vzít vyválený plát hlíny, nakrájet ho na čtverce a z těch pak postupně ručně tvarovat jednotlivé okvětní lístky. Lístky pak pečlivě skládám dohromady, čímž vzniká květ. Doprostřed vsadím pestík a okolo něj pečlivě vyskládám tyčinky, které vytvářejí jemnou a realistickou strukturu květu.
Dokončení detailů po zatuhnutí
Druhý den, když květ zatuhne, se vracím k práci a začišťuji všechny ostré hrany a nedokonalosti, které mi připadají, že narušují harmonii tvaru.
Přežah a příprava na glazování
Jakmile je květ úplně vyschlý, přichází na řadu přežah – první výpal, který připraví květ na další kroky.
Glazování: Nejnáročnější část procesu
A pak následuje moje oblíbená, ale také nejnáročnější část procesu – glazování. Mám k dispozici několik velikostí štětců, které potřebuji k tomu, abych pokryla všechny drobné části květu rovnoměrnou vrstvou glazury. Nikdy se mi nepodaří naglazovat celý květ za jeden den, protože jednotlivé vrstvy musí vždy pořádně proschnout, než mohu přidat další. Tento krok vyžaduje dva dny pečlivé práce, protože nanáším vždy tři vrstvy glazury.
Jakmile je glazura hotová a suchá, květy se znovu naskládají do pece a projdou ostrým výpalem, který dokončí proces.
Výroba stonku z plotového drátu
Ale květ není úplný bez stonku. Pro tento účel jsem si vybrala plotový drát, který nejprve nastříhám na potřebnou délku, a poté ho pečlivě přilepím ke květům. I tady musím počkat ideálně den, než lepidlo důkladně zatvrdne a květ je připraven k odeslání nebo vystavení.
Finální fáze a výsledek
Celý proces, od vyválení prvního plátu hlíny až po finální květ, zabere mnoho hodin. Mé ruce se květu dotknou nesčetněkrát, než se dostane k vám. Každý květ nese otisk mé lásky ke keramické hlíně, nespočetné množství trpělivosti a citu pro detail.